Otomobil TR Forum Ana Sayfa Otomobil TR
Bize Her Yer Türkiye!
 
 SSSSSS   AramaArama   Üye ListesiÜye Listesi   Kullanıcı GruplarıKullanıcı Grupları   KayıtKayıt 
 ProfilProfil   Özel mesajlarınızı kontrol etmek için giriş yapınÖzel mesajlarınızı kontrol etmek için giriş yapın   GirişGiriş 

fan motoru

 
Yeni başlık gönder   Başlığa cevap gönder    Otomobil TR Forum Ana Sayfa -> Elektrik/Elektronik : Ateşleme - Marş - Şarj - Aydınlatma - İkaz Sistemleri
Önceki başlık :: Sonraki başlık  
Yazar Mesaj
Ads






Tarih: Prş Nis 17 12:50:47 GMT 2014    Mesaj konusu: Ads

Başa dön
ozhan
Er
Er


Kayıt: 24 Oca 2012
Mesajlar: 58

MesajTarih: Sal Hzr 5 11:03:19 GMT 2012    Mesaj konusu: fan motoru Alıntıyla Cevap Gönder

arkadaşlar merhaba aracım 96 tipo slx klimalı fan motor davlumbazı üzerinde fan motor soketi haricinde iki girişli bi soket daha var o nedir ve ne işe yarar yardımcı olurmusunuz
Başa dön
Kullanıcının profilini görüntüle Özel mesaj gönder
summer_78
Tgm.
Tgm.


Kayıt: 13 Ekm 2011
Mesajlar: 1033

MesajTarih: Sal Hzr 5 14:24:40 GMT 2012    Mesaj konusu: Alıntıyla Cevap Gönder

O fan musir soketi derece yukseldigi zaman fani acar.
Başa dön
Kullanıcının profilini görüntüle Özel mesaj gönder E-posta gönder MSN Messenger
Hasan Özden54
Misafir





MesajTarih: Sal Hzr 5 19:21:40 GMT 2012    Mesaj konusu: Alıntıyla Cevap Gönder

Klımalı fan muşur soketi 3 fişli olur. Sözkonusu fiş ikili ise fan resiztans fişidir.

Radyatör sol alt köşesinde fan muşuru vardır ve klımalı da 3 fişli , klımasızda 2 fişlidir.

Fan motor soketi klımalı ve klımasız modellerde fark etmez 2 fişlidir, fakat soket klımalılarda kalın klimasızlarda incedir. Ama her ikisinde de fan motor soketi 2 fişlidir. Soket yuvaları farklıdır sadece, bu yüzden birbirine uymaz.

Birde sadece klımalı modellerde , davlumbaz üzerinde , fan rezistörü vardır. Bu da 2 fişlidir. Klımasız radyatör fan motor davlumbazında fan rezistansı bulunmaz.



Only registred user can see link on this forum!
Registred or Login on forum!







Only registred user can see link on this forum!
Registred or Login on forum!

Başa dön
ozhan
Er
Er


Kayıt: 24 Oca 2012
Mesajlar: 58

MesajTarih: Çrş Hzr 6 17:29:46 GMT 2012    Mesaj konusu: Alıntıyla Cevap Gönder

Hasan Özden54 yazmış:
Klımalı fan muşur soketi 3 fişli olur. Sözkonusu fiş ikili ise fan resiztans fişidir.

Radyatör sol alt köşesinde fan muşuru vardır ve klımalı da 3 fişli , klımasızda 2 fişlidir.

Fan motor soketi klımalı ve klımasız modellerde fark etmez 2 fişlidir, fakat soket klımalılarda kalın klimasızlarda incedir. Ama her ikisinde de fan motor soketi 2 fişlidir. Soket yuvaları farklıdır sadece, bu yüzden birbirine uymaz.

Birde sadece klımalı modellerde , davlumbaz üzerinde , fan rezistörü vardır. Bu da 2 fişlidir. Klımasız radyatör fan motor davlumbazında fan rezistansı bulunmaz.
peki hocam bu rezistör ne işe yarar,ben bugün söktüm iyice kararmış,sağlammı değilmi onuda anlamadım,bir de benimki klimalı ama 2 fiş gelio hem fan motoruna hemde fan müşürüne böylemi olması gerekio


Only registred user can see link on this forum!
Registred or Login on forum!







Only registred user can see link on this forum!
Registred or Login on forum!

Başa dön
Kullanıcının profilini görüntüle Özel mesaj gönder
Hasan Özden54
Misafir





MesajTarih: Çrş Hzr 6 20:07:50 GMT 2012    Mesaj konusu: Alıntıyla Cevap Gönder

Fan motoru 2 kademelidir. En azından klımalı modellerde 2 kademeli olduğunu kesin biliyorum. Fan motoru 1. kademede yavaş, 2. kademede hızlı çalışır.

Normalde fan ' ın 1. kademede çalışması radyatör suyunu soğutmak için yeterlidir. Fakat klıma çalıştırıldığında klıma radyatöründeki gazın da soğutulması gerekir, bu durumda fan ' ın 1. kademedeki dönüş hızı yeterli gelmez ve bu noktada fan rezistörü devreye girer ve fan ' ın 2. kademeye geçmesini sağlar ve fan daha hızlı dönerek klıma gazının soğutulmasını sağlar.

Kısaca , Fan rezistörünün görevi , fan motorunun 1. veya 2. kademede çalışmasını ayarlar.

Fan muşuru su sıcaklığı 87 dereceye geldiğinde fan rezistörüne elektrik göndermeye başlar, Fan rezistörü klıma açık değilse fan motorunu 1. kademede, klıma açıksa veya sıcaklık çok fazla ise Fan motorunu 2. kademede çalıştırmaya başlar.

Sizin fanınız hem 1. ve hemde 2. kademelerde çalışıyorsa rezistans sağlamdır. Bunu denemek için motor ısınıp fan çalışana kadar aracı rolantide çalıştırın. Fan 2 defa açıp kapattıktan sonra, klımayı açın. klıma kompresörü çıt sesi ile birlikte devreye girdiğinde en az 1 dakika içerisinde fan 2. kademede ( daha hızlı ve sesli şekilde ) çalışmıyorsa rezistör bozuktur. Çünkü fan motoru 2. kademede çalışmaya , genelde klıma çalıştırıldığında ihtiyaç duyar. Bunun haricinde 1. kademede yavaş şekilde çalışması radyatördeki ısınmış suyun soğutulması için yeterlidir. Çok nadir de olsa çok sıcak havalarda motoru aşırı zorladığınızda araç hızı yavaş ise ( dağda , bayırda ) klıma çalışmıyorsa bile fan 2. kademeye kısa bir süreliğine geçebilir.


Fan muşurunuzun 2 fişli olduğu söylüyorsunuz. Eğer aracınız klımalı ve davlumbazda fan rezistansı da varsa mutlaka 3 fişli olması gerekir. Yoksa tesisatın orjinali değiştirilerek , klımasız fan muşuru ve klımasız fan muşur soketi kullanılmış olabilir.



Klımalı fan muşuru ve muşur soketi resmi :


Only registred user can see link on this forum!
Registred or Login on forum!




Only registred user can see link on this forum!
Registred or Login on forum!




Only registred user can see link on this forum!
Registred or Login on forum!







Fan Rezistörü :


Only registred user can see link on this forum!
Registred or Login on forum!






Klimalı fan motor soketi :


Only registred user can see link on this forum!
Registred or Login on forum!




Only registred user can see link on this forum!
Registred or Login on forum!






Klımasız fan motor soketi :


Only registred user can see link on this forum!
Registred or Login on forum!







Klımalı ve klımasız fan motor soketi ikiside iki kablolu ( iki fişli ) olur. Sadece klimalı soketin çapı daha büyüktür. Klımasız fan motor soket yuvasına uymaz.
Başa dön
ozhan
Er
Er


Kayıt: 24 Oca 2012
Mesajlar: 58

MesajTarih: Çrş Hzr 6 21:32:54 GMT 2012    Mesaj konusu: Alıntıyla Cevap Gönder

Hasan Özden54 yazmış:
Fan motoru 2 kademelidir. En azından klımalı modellerde 2 kademeli olduğunu kesin biliyorum. Fan motoru 1. kademede yavaş, 2. kademede hızlı çalışır.

Normalde fan ' ın 1. kademede çalışması radyatör suyunu soğutmak için yeterlidir. Fakat klıma çalıştırıldığında klıma radyatöründeki gazın da soğutulması gerekir, bu durumda fan ' ın 1. kademedeki dönüş hızı yeterli gelmez ve bu noktada fan rezistörü devreye girer ve fan ' ın 2. kademeye geçmesini sağlar ve fan daha hızlı dönerek klıma gazının soğutulmasını sağlar.

Kısaca , Fan rezistörünün görevi , fan motorunun 1. veya 2. kademede çalışmasını ayarlar.

Fan muşuru su sıcaklığı 87 dereceye geldiğinde fan rezistörüne elektrik göndermeye başlar, Fan rezistörü klıma açık değilse fan motorunu 1. kademede, klıma açıksa veya sıcaklık çok fazla ise Fan motorunu 2. kademede çalıştırmaya başlar.

Sizin fanınız hem 1. ve hemde 2. kademelerde çalışıyorsa rezistans sağlamdır. Bunu denemek için motor ısınıp fan çalışana kadar aracı rolantide çalıştırın. Fan 2 defa açıp kapattıktan sonra, klımayı açın. klıma kompresörü çıt sesi ile birlikte devreye girdiğinde en az 1 dakika içerisinde fan 2. kademede ( daha hızlı ve sesli şekilde ) çalışmıyorsa rezistör bozuktur. Çünkü fan motoru 2. kademede çalışmaya , genelde klıma çalıştırıldığında ihtiyaç duyar. Bunun haricinde 1. kademede yavaş şekilde çalışması radyatördeki ısınmış suyun soğutulması için yeterlidir. Çok nadir de olsa çok sıcak havalarda motoru aşırı zorladığınızda araç hızı yavaş ise ( dağda , bayırda ) klıma çalışmıyorsa bile fan 2. kademeye kısa bir süreliğine geçebilir.


Fan muşurunuzun 2 fişli olduğu söylüyorsunuz. Eğer aracınız klımalı ve davlumbazda fan rezistansı da varsa mutlaka 3 fişli olması gerekir. Yoksa tesisatın orjinali değiştirilerek , klımasız fan muşuru ve klımasız fan muşur soketi kullanılmış olabilir.



Klımalı fan muşuru ve muşur soketi resmi :


Only registred user can see link on this forum!
Registred or Login on forum!




Only registred user can see link on this forum!
Registred or Login on forum!




Only registred user can see link on this forum!
Registred or Login on forum!







Fan Rezistörü :


Only registred user can see link on this forum!
Registred or Login on forum!






Klimalı fan motor soketi :


Only registred user can see link on this forum!
Registred or Login on forum!




Only registred user can see link on this forum!
Registred or Login on forum!






Klımasız fan motor soketi :


Only registred user can see link on this forum!
Registred or Login on forum!







Klımalı ve klımasız fan motor soketi ikiside iki kablolu ( iki fişli ) olur. Sadece klimalı soketin çapı daha büyüktür. Klımasız fan motor soket yuvasına uymaz.
hocam açıklamaların için çok sağol benim fan müşürüne sadece 2 kablo gelio fişi veya soketi de üzerinde yok galiba benden önce öyle kullanılmış buna ne yapmak gerekir bi sorunum daha var araba rölantide çalışırken herşey normal yani hararet 90ı bi diş geçtiğinde fan açıyor yine hararet normale dönüyor fakat hareket halindeyken özellikle ara yollarda tabi motor ısındıktan yani hararet 90larda iken bi süre sonra 90 iki diş geçio fakat fan açmıyor daha sonra hararet kendiliğinden 90a düşüyor bu normalmi
Başa dön
Kullanıcının profilini görüntüle Özel mesaj gönder
Hasan Özden54
Misafir





MesajTarih: Çrş Hzr 6 22:44:11 GMT 2012    Mesaj konusu: Alıntıyla Cevap Gönder

Fan muşurunun orjinalliğini anlayabilmeniz için aynı model aynı özelliklere sahip bir iki Tempra nın fan muşuru ve kablolarına bakıp gözlemlemek gerekir.


Hararet yükselmesinin bir çok nedeni olabilir.

Birde araç hareket halindeyken klıma çalışmıyorsa fan 1. kademede çalışır. Ve 1. kademede çalışmasını hareket eden araçta hissetmeniz çok zordur. Devreye giriğini anlamazsınız bile. Sessizce devreye girer ve çıkar. Girmezse zaten hararet artmaya devam eder.

Burda önemli olan hararet göstergesi 90 ' ı 2 göz geçtiğinde ne kadar öyle kaldığıdır. 8 - 10 saniyeyi geçmiyorsa hiçbir sorun yoktur.


Ama gösterge 90 ' ın 2 göz üzerinde 1 - 2 dakika veya daha fazla yanmaya devam ediyorsa birçok olasılığı gözden geçirmek gerekir.

Öncelikle fan pervanesinin doğru yönde döndüğüne emin olmak gerekir. Pervane ön sol far istikametine doğru dönmeli ( önden baktığınızda sağa doğru, motor tarafından baktığınızda sola doğru ) havayı dışardan içeri ( motora ) doğru çekmeli, yoksa yeterli soğutma yapmaz.

Diğer olasılık termostat ' ın geç açma ihtimali. Termostat bozulmaya yüz tuttuğunda , geç açma, açık veya kapalı konumda takılı kalma gibi sorunlar yaratmaya başlar.

Üçüncü olasılık , su radyatöründe pas ve kurum nedeniyle tıkanmalar oluşarak , suyun devirdaiminin normalden yavaş gerçekleşerek, motorum normalin biraz üzerinde çalışmasına sebebiyet vermesi.

Dördüncü olasılık , Fan muşurunun veya fan rezistansının arızalı olması, görevini tam yapamaması, Eğer fan muşuru sisteminiz orjinal değilse ( iki kablolu olması vesilesi ile ) bu gibi durumlara sebebiyet veriyor olabilir.

Devirdaim kasnağına takılı olan kayışın gevşek olması bile ( suyun yeterli hızda devirdaim yapmasına engel olacağı için ) hararetin yüksek seyretmesine neden olabilir.

Motor gövdesine takılı olan hararet muşuru arızalı olabilir. Hararet muşurundan göstergeye giden kabloda sorun olabilir.

Her şey normal olup da , hararet göstergesinin 1 - 2 göz fazla gösteriyor olma ihtimali bile var.

İlk önce dediğim gibi aynı model tempra ile karşılaştırma yaparak, Fan muşurunun iki kablolu olmasının orjinal mi yoksa uydurma mı olduğunun tespitini yapmanız gerekiyor.


Bence hararet 90 ' dan sonraki ikinci gözü hiç geçmiyorsa , 90 ' dan sonraki ikinci göz çok kısa bir süre yanıp sönüyorsa , sorun aramaya gerek yok. Herşey normaldir. 90 ' dan sonraki ikinci göz 1 dakika kadar yandığında eğer su sıcaklığı gerçekten o değerde ise fan motoru ikinci kademede çalışmaya başlar. İkinci kademe çalışmazsa zaten hararet 120 - 130 ' lara doğru çıkmaya devam eder.



Araçların hararet yapma nedenleri ve çözümleri ile ilgili daha detaylı öneri ve tavsiyeler için Yararlı Bilgiler bölümümüzde daha arıntılı açıklamalar mevcuttur. Arzu ederseniz inceleyebilirsiniz.
Başa dön
Önceki mesajları göster:   
Yeni başlık gönder   Başlığa cevap gönder    Otomobil TR Forum Ana Sayfa -> Elektrik/Elektronik : Ateşleme - Marş - Şarj - Aydınlatma - İkaz Sistemleri Tüm zamanlar GMT -2 Saat
1. sayfa (Toplam 1 sayfa)

 
Geçiş Yap:  
Bu forumda yeni başlıklar açamazsınız
Bu forumdaki başlıklara cevap veremezsiniz
Bu forumdaki mesajlarınızı değiştiremezsiniz
Bu forumdaki mesajlarınızı silemezsiniz
Bu forumdaki anketlerde oy kullanamazsınız



Powered by phpBB © 2001, 2002 phpBB Group
Türkçe Çeviri: phpBB Turkey & Erdem Çorapçıoğlu powered by ArgenBLUE free template


Abuse - Report Abuse - TOS & Privacy.
Powered by forumup.org forum gratis free, create open your free forum! Created by Hyarbor & Qooqoa - Auto ICRA

Page generation time: 0.113